2010. november 15., hétfő

az én csokim

Bizony. Van ilyenem is. Illetve már csak volt. Bokros teendőim nem engedted az Internet elé, ezért csak most számolok be arról a csoki-csodáról, amit sk készítettünk a Chef Parade csokiműhelyében. Azt nem állítom, hogy végigkóstoltam mindent, de látványra szépek voltak, és a többiek arcán is úgy láttam, hogy teljes az elégedettség a bonbonokkal. (Bár értem a csoki áldásos hatását egészségünk és kedélyállapotunk tekintetében, én nem hogy édesszájú nem vagyok, de még annál is kevesebb csokit eszem. Többnyire csak a kezemre ragadó csokimasszát eszem meg, de a többiek boldognak tűnnek tőle, ezért biztos vagyok a csoki-endorfin-boldogság összefüggésben, ugyanis én is boldogan teszem mások elé a csokis sütiket.)

Három óra alatt mindenféléket megtudtunk a csokikészítésről és ki is próbáltuk rögtön. Azt ugyan nem mondom, hogy otthon a konyhában ez könnyen kivitelezhető, mert viszonylag kicsi az esélyem rá, hogy a fehércsokit ne melegítsem 40 C fölé és temperálás után 27,7-28 C fok között tartsam, amíg dolgozom vele... Tudom, hogy az eszközök beszerezhetők, de egyelőre úgy tűnik, hogy nem ruházok be ilyenekbe. Egyelőre, mondom. :)

Itt egy kis ízelítő: 
Fehér trüffel francia pralineval  
A fenti csoda neve: Fehér trüffel franci a pralineval. A töltelék isteni, mindenkinek ez ízlett a leginkább - már akinek alkalma volt belekóstolni. :) Mivel szerintem máshol is felhasználható, megosztom a receptet. Nem lehet mondjuk rossz egy csokis süti közepén szembe találkozni egy kis fehércsokis kényeztetéssel.... Bár ezen még dolgoznom kell. 

Elkészítési idő: kb. 20 perc

Eszközök: kisebb fazék a folyadék forralásához, hőálló üvegtál a krém kikeveréséhez.
Hozzávalók:

200 g folyékony tejszín (30%)
80 g méz vagy glükózszirup
80 g vaj (szobahőm)
600 g fehércsoki olvasztva
120 g francia praline

Elkészítése:
A tejszínt a mézzel összforaljuk, majd az olvasztott csokira öntjük és folyamatos! kevergetés mellett homogénre keverjük, a végén beletesszük a vajat és elkeverjük simára. A legvégén hozzákeverjük a pralinét.

Francia praline

Hozzávalók:
750 g kristálycukor
250 g víz
1000 g pörkölt, héjától megfosztott mogyoró

Elkészítése:
A kristálycukrot a vízzel sziruppá forraljuk, amíg 119 ̊ C nem lesz. Ebbe keverjük a héjatlan, pörkölt mogyorót, és addig főzzük így együtt, amíg a mogyorószemeket aranyszínű cukormáz nem borítja.
Ha kész, tálcára borítjuk, és kihűtjük. További felhasználásához majd ezt aprítjuk össze nagy teljesítményű aprítóban.


Ami a recepteket illeti idegen tollakkal ékeskedtem ugyan, de a tanfolyam bárki számára elérhető http://www.chefparade.hu/csokimuhely - és íme a végeredmény:

Válogatás
Kedvcsinálónak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése