2010. október 24., vasárnap

Vírusírtók a tányéromon

Engem is utolért az őszi nyavalya. Torokfájással kezdődött, aztán lázban és ágybanfekvésben csúcsosodott ki. Remélem, így már egész télre kipipálhatom a betegségeket, mert ez egy nagyon-nem-szeretem állapot.
Azért én is megpróbálok harcolni vele a magam módján, és valószínűleg egész Makó és környéke hálás lehet nekem az elmúlt napokban elfogyasztott fokhagyma mennyisége miatt. A gyógyszerekkel eléggé hadilábon állok, és egészen az utolsó lehetséges pillanatig kitartok a természetes gyógymódok mellett. És mennyivel jobb, ha ezeket a dolgokat még a tányéromban is szeretem látni! A mézet sehogyan sem tudtam ebbe a menübe beleaplikálni, úgyhogy az csak ebéd után következett a finom falusi hársfateában. Hmmmm - máris jobban vagyok!

Ez az ebéd a lehető legjobb példa a kellemest a hasznossal alaplevnek. A tészták úgyis mindig minden formában jöhetnek, de most még az a jó érzésem is megvan, hogy most aztán igencsak megtettem mindent az egészségemért. Legalább utólag.... Ráadásul most senki sem szólhat, hogy valami fura oknál fogva az egész lakást átható fokhagyma szag járja át - mert hát kérem nekem erről éppen csak papírom nincs, hogy beteg vagyok. Az orvoshoz leginkább akkor megyek, ha visznek, ott úgyis csak újabb betegségekkel fejelhetném meg az enyémet.

Ezért maradok a fokhagyma közismerten vírus-, baktérium- és gombaölő hatásánál. A kemikáliák feltalálása előtt ezzel gyógyították még a kolerát is. Na, jó, a hatásfoka nem minden esetben veri a gyógyszerekét. De az én bizodalmam rendíthetetlen, ha egy ilyen finom fűszernövény antibiotikum, hatékony szívbetegségek ellen és közismert rák elleni szer - mind így egyben, és még persze sok más is.
A fokhagyma kúrához segítségül hívtam még régi jó barátomat, a kapszaicint is. Ez nem más, mint az erős paprika alkaloidja. Mondanom sem kell, hogy ez is csuda dolgokat tud. Állítólag még fogyni is lehet tőle. Tajvani kutatók szerint képes megállítani a zsírsejtek növekedését. Jujj. Ezt nem tudom, de azt igen, hogy fogyasztása enyhíti a torokgyulladást, és mivel felhígítja az orrmelléküregben megtapadt sűrű nyákot, jót tesz az eldugult orrnak. Ráadásul köptető hatású anyagokat is tartalmaz. De van más is: a gyomrot olyan váladék kiválasztására készteti, amely védelmet nyújt egyes izgató anyagok (pl. savak, aszpirin, alkohol) ellen a gyomor nyálkahártyájának. És hát mit van mit tagadnom, én ettem aszpirint is.

Hogy igazából melyik csodanövénynek köszönhetem az állapotom javulását, nem tudom.Lehet, hogy ezek így együtt bajnokok.
Jobban érdekelt most a végeredmény, amit a spaghetti aglio e olio után készítettem, csakhogy adtam hozzá csípős paprikát és némi zöldet is: az ablakomban viruló bazsalikom járult hozzá a színorgiához. És ha már volt benne ez is, az is, parmezán helyett a hűtőben árválkodó kéksajtot morzsoltam a tetejére.

Spaghetti Aglio e Olio - a'la me :)
 Hozzávalók:
Egy adag kifőtt spagetti
ízlés szerint 4-6 gerezd fokhagyma
1 kis piros csili paprika
olivaolaj

friss bazsalikom levelek
kék sajt a tetejére

Nos, sok instrukció itt nem szükséges: az olivaolajon illatosra pároljuk a felaprított fokhagymát, majd a végén hozzáadjuk az ugyancsak felaprított csilit, valamint a sót. Hozzáadjuk a frissen főtt tésztát, összekeverjük még a serpenyőben, hozzáadjuk a felaprított bazsalikom leveleket, és tálaláskor a tetejére morzsoljuk a sajtot.

Spaghetti Aglio e Olio

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése