2011. február 24., csütörtök

Farsangi rózsás muffinok

Tudom én, hogy a muffin kicsit már uncsi, de ebben - számomra - nem is az az áttörés, hanem a svájci habcsók vajkrém.
Miután felsültem az olasz habcsók vajkrémmel, valami számomra is megvalósíthatót kerestem. És hála az Internetnek, találtam olyat, amit az ilyen kezdők is sikerrel meg tudnak csinálni. Ez pedig a Swiss Meringe Butter Cream. :) Ehhez nem kell 120 fokot méregetni, meg vékony sugárban önteni a cukorszirupot - ezt csak amúgy tanyasiasan összekevergetjük (na, jó, gőz fölött), aztán hadd szóljon. Mehet a habzsákba díszbe vágni magát. Előtte lehet szinezni vagy vaniliázni, ahogy tetszik, vagy ahogy időnk engedi.

Ennek a konstrukciónak az alapja a szokásos muffin tészta (recept lentebb), amit most kakaóval kontrasztosabbá tettem a rózsaszín krémhez.

A vajkrém készítése pedig pofon egyszerű, nagyon jól formázható habzsákkal. És asszem elég mutatós is. Remélem sikere lesz holnap az oviban. :)

Muffin
Hozzávalók:

12,5 dkg vaj
15 dkg cukor
12 dkg liszt
3 dkg édesítetlen kakaópor
1 teáskanál sütőpor
2 tojás

A gyorsabb haladás érdekében én kicsit megolvasztom a vajat, hozzáadom a cukrot és a két tojást. Gyors keverés, majd jöhet hozzá a száraz szakasz: liszt, sütőpor és kakaópor. Ezzel is keverem-kavarom, és már mehet is a minimuffin-sütő formába. Ezeknek az apróságoknak nagyjából 15 perc süldögélés elég is kb. 175 fokon.

Svájci habcsók krém
Hozzávalók:

Ha nem ipari mennyiséget gyártunk, akkor ez a kis adag elegendő lehet 24 minimuffin díszítéséhez. Hát, túldíszíteni nem lehet vele, de ahogy a mellékelt ábra mutatja, azért elég rózsás lett a helyzet.
Szóval a kisadaghoz szükségünk van:
1 tojás fehérje
3 evőkanál cukor (én porcukrot használtam)
10 dkg vaj
csipet só
ételszínezék
esetleg vanilia aroma

A tojásfehérjét összekeverem a cukorral egy kisebb fém tálkában - ami majd pont passzolni fog a gőzölős edényem tetejére. Passzol, azaz a tálka alja nem lóg a vízbe. Egy-két ujjnyi vizet melegítek egy lábasban, majd cukros-tojásfehérjés keveréket tartalmazó fém tálkát a gőz fölé helyezem, és egy habverővel kissé felverem. Kézzel - ez még megy egy tojásnál. A habszerű képződmény lassan átmelegszik, és egész addig mókázunk a gőz fölött, amíg a cukor teljesen felolvad/feloldódik a gőz fölött. Na, most néhány tudós majd leszedi a fejem, mert nem tudom, hogy ezen a hőmérsékleten olvad-e a cukor valóban, vagy igazából csak feloldódik. De asszem én azon az órán hiányoztam, kérem. Lehet, hogy ez a hőmérséklet még alacsony ahhoz, hogy felolvadjon???
Ha idáig jutottunk a gondolkodásban, akkor beledugjuk két ujjunkat a tojásba, és megnézzük, hogy a cukor érezhető-e a masszában. Ha nem, és a tojás textúrája selymes, akkor gyakorlatilag az előjátékkal készen is vagyunk: elővesszük a habverőt, és lassú kezdettel, majd belegyorsítva kemény habot verünk a tojásfehérjéből. Ekkor még kicsit meleg a hab, de amint "csúcsokat vet", mehet bele a kis kockákra vágott, szobahőmérsékletű vaj.

Ettől a hab kicsit vissza fog folyósodni, de ez csak átmeneti állapot. További egy-két perces habverés után a hab igazi vajkrém formát ölt - és ekkor vagyunk kész az alappal.

Ezt már csak színezni, ízesíteni kell.

Rózsás muffinok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése