2011. február 8., kedd

Születésnapi muffinok

Sajnos az ötlet nem saját, és ha nem nézem meg az eredeti képeket TücsökBogár lapján, akkor kisebb ájulást színlelek a rendkívüli ügyességemtől. De sajna ott vannak azok a gyönyörű pillangók. :( Mindenesetre első próbálkozásnak nem olyan vészes. A cukordíszek mérhetetlen sikert arattak - gondolom, ennek minden fogorvos örül.
Mindenesetre kicsit feldobták a muffinokat.

Annak, aki nem akar TücsökBogár lapjára menni az eredeti receptért, leírom, én hogyan csináltam. A bénázós részt kihagyom, mert az olasz habcsók vajkrém nem sikerült, de szerentim én általában be vagyok oltva tojásfehérjével való munkálkodás ellen. Szóval ehelyett egy mascarpone alapú krémet használtam, amivel könnyű dolgozni és nagyon finom is.

Muffinokból kétfélét csináltam: a hagyományos méretűt étcsoki darabokkal vidítottam föl, míg a kicsiket kakaóporral csokisítottam, és fehércsoki kockákat adtam hozzá. Ezeket könnyebb volt bekapkodni, és jól mutatott a fehér habsapka alatt.

Muffin

Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 teáskanál  sütőpor
20 dkg puha vaj
25 dkg cukor
4 tojás

Felezés után az egyik adaghoz:
10 dkg étcsoki felkockázva
Kakaóshoz:
2 evőkanál keserű kakaópor (vagy hát ízlés szerint)
10 dkg fehércsoki felkockázva

Pillangók
Hozzávalók:
10 dkg étcsokoládé
1 db tojásfehérje
22,5 dkg porcukor
1 teáskanál citromlé
ételfesték - nekem málnapiros volt, nem tettem sokat, így lettek rózsaszínűek a pillangószárnyak
Kellene még 24 db csoki pasztilla, de én azok helyett csináltam cukorpöttyöket.
Apró dekor gyöngy - Oetkeréknek van ilyen.

Krém
Hozzávalók:
17,5 dkg cukor
40 ml víz (nekem ez sehogyan sem jött össze, ezért több vízzel csináltam)
3 db tojásfehérje
20 dkg vaj
25 dkg mascarpone
A krémmel mint ígértem nem dicsekszem. Az olasz habcsók vajkrémen még dolgoznom kell, ami viszont sikerült belőle, nem volt alkalmas arra, hogy krémként díszítse a muffinokat, de a mascarponehoz (kb. 25 dkg) adva finom lett és formázásra is alkalmas. Ez a mennyiség nagyon sok, ha csak a lepkék alá használnám, de díszítettem vele a kisebb muffinokat is.

És a pillangók:
A kis drágáimat egy esti családi csoportfoglalkozás keretében készítettük el egy-két nappal korábban. Én a csokikontúrokat csináltam, de szerencsére a párom beszállt a cukormáz-töltögetésbe, a legkisebb pedig részben maszatolt, részben cukorgyöngyöket szórt szét mindenfelé - jutott a virágokra, szivecskékre és a pillangókra is.

A pillangókészítés nagyon jól - és fázisokra bontva - le van írva a fenti linken - örök hála érte! Én csináltam csokiból testet és antennákat is.

A muffinokat a tett napján készítettem - a szokásos módon: a vajat, a tojást és a cukrot kikavartam, majd hozzáadtam a vaniliát és a sütőporral elkevert lisztet. Aztán kétfelé vettem, hozzáadtam a csokidarabokat illetve a kakaóport - értelem szerűen. :)
Az étcsokidarabosak a hagyományos muffinsütőbe kerültek és kb. 25 perc alatt készre sültek.
A kakaósok a minimuffin formába vándoroltak - nekem kb. 40 darab lett belőle és kb 10 perc alatt készülnek el 175 fokon.

Pillangós muffin
És a kis kakaós muffinok:


És az összhatás:

1 megjegyzés:

  1. Milyen szépek lettek! :) A virágok és a szívecskék is nagyon aranyosak!!!

    VálaszTörlés