2011. május 10., kedd

Chocolate chip cookies - avagy csokidarabos kekszek

Azt mondják, akik ették, hogy átment a teszten, de valószínűleg ez még nem a végleges változat. Jó volt, jó volt, de lesz ez még jobb is.

Már egy ideje keresem A csokisdarabos keksz receptjét, és találkoztam is már számossal, de nem is tom, azt hiszem, kipróbálok ebből is párat, hogy meglegyen a tuti - mint mondjuk a brownieból. Szóval még néhány teszt-sütés előttem van, de lássuk mi lett az elsőből. Ez is több receptből állt össze - és a legtöbb alapja ámerikai recept volt, úgyhogy itt én is bögrés mércével mértem. A mérőedényem egy mezei avagy közönséges ikeás bögre volt - 3dl. De bevallom, nem éreztem elég egzaktnak ezt a bögrés dolgot, úgyhogy lemértem a hozzávalókat. :)

Csokidarabos keksz
Hozzávalók:
30 dkg fehérliszt (2 bögre)
2 g szódabikarbóna
3 g só
20 dkg vaj - puha
20 dkg barnacukor (1 bögre)
10 dkg fehércukor (1/2 bögre)
1 evőkanál vaniliaaroma
2 evőkanál juharszirup
2 tojás
35 dkg darabold étcsoki (2 bögre)

A puha vajat habosra keverem a kétféle cukorral, majd egyenként hozzáadom a tojásokat, majd a vaniliát és a juharszirupot is. Amíg ez keveredik-kavarodik, összekeverem a száraz hozzávalókat: a lisztet, a szódabikarbónát, a sót és a darabolt étcsokit. Amikor a vaj már puha és habos, hozzáadom a szárazanyagokat, összekeverintem és kiadagolom egy sütőpapírral kibélelt sütőlapra. Akarom mondani: sokra. Mert ebből a mennyiségből nagyon sok darab lesz. És vigyázat: nőnek! Nekem kényelmesen kb. 25 db fért el a tepsimen.
Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőbe mehet két tepsi - kb. 10 percig süledeznek - de ez megintcsak sütőfüggő, aztán hűlnek és fogynak. :)

Csokidarabos kekszek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése