2011. január 21., péntek

Mascarpones torta

Nincs mit tagadni, ez sem saját alkotás, viszont finom, ezért megosztom hát mindenkivel. A krémsajtból készült változat elérhető Stahl Judit honlapján.
Az eredeti recept egy sajttorta recept, de nekem nem volt otthon krémsajtom, ami megfelelt volna a célra, volt ellenberger mascarponem, ezért gondoltam, ezzel nem lövök nagyon mellé. A végeredmény sok "hmmm" és "ahaaaa" között fogyott el, még ha idegen receptekkel ékeskedem is.

A hozzávalók viszont fontosak, és ha már itt tartok, hadd osszak meg egy horrortörténetet, amikor céges érdekekre hivatkozva Camping sajtból kellett egy sajttortát elkészítenem. A recepttel nem lett volna gond, ha az nem megrendelésre készül, azzal a kitétellel, hogy "nézzük már meg, hogy hogyan lehet a Camping tömlős sajtot sajttorta készítésére felhasználni". De ez történt, és a híres szakács eladta a lelkét és ténylegesen leírta és a nevét adta a sós sajtkészítményből készült tortához. Én pedig megcsináltam. :(
Próbáltam ugyan először semleges ízű krémsajtra cserélni a receptben előírtat, aztán meg letagadni, hogy én vittem, amit vittem - de egyik sem használt.
Pedig olyan sokat dolgoztam vele.
Azért, hogy árnyaljam a rólam kialakult képet, vittem csokis sütit is, de nem tudom, hogy ez mennyit segített a reputációmon. 

Na, de elég is a szomorú emlékekből: lássuk hogyan készül a sokkal finomabb mascarpone-s torta.
Előljáróban csak annyit, hogy ez egy kétnapos móka - egyiken dolgozunk, hagyjuk pihenni éjszaka a sütit, aztán másnap pávázunk.

Mascarpone torta

Hozzávalók:
20-25 dkg teljes kiőrlésű és/vagy zabpelyes keksz (Győri Édes)
10 dkg vaj
50 dkg mascarpone
15 dkg cukor
1½ evőkanál finomliszt
1 vaníliarúd
1 citrom
1 dl tejföl
3 tojás

Az első lépés a sütialap készítése: késes darálóban összeaprítom a kekszet, majd hozzáadom az olvasztott vajat. A pépes masszát belesimítom egy 24 cm átmérőjű piteformába, és nagyjából 10 perc alatt összesütöm 165 fokon. Télvíz idején mehet ki a hidegbe, máskor viszont várunk türelemmel, hogy meghüljön. Érdemes előre elkészíteni.

A krémehez habosra keverem a hozzávalókat: a mascarpone-t, a tejfölt, a cukrot, a vanilia rúd belsejét és a citromhéjat, majd hozzáadom a lisztet is, végül pedig egyenként a tojásokat. A krémes masszát ráöntöm a kekszalapra, és visszaküldöm a sütőbe. Ezzel a krémmennyiséggel az én pitesütő formám csordulásig telik, ezért érdemes egy tepsiben sütni, hogy ne a sütőtérbe csöpögjön, ha csöpögnie kell.
Mivel a mascarpone valamelyest hígabb, mint a krémsajt, ezt érdemes kb. 60 percig sütni, amikor persze még mindig remegősnek tűnik a massza, de majd megoldja a szilárdulást a hátralévő sütőn kívüli idejében.

Ha meghűlt, mehet pihegni a hűtőbe egy éjszakára.

A végeredmény pedig valami ilyesmi lesz:

Mascarpone torta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése