2011. december 11., vasárnap

Banánmentés

A mai sütimaraton során, amikor a narancsokat válogattam, a kezembe akard két szottyadt banán is. Egy darabig pakolgattam, de aztán arra jutottam, hogy két sütemény között ezt is fel tudom használni: méghozzá egy harmadik süteményhez. Banános csokis muffin készült belőle - ami azért is jó, mert muffin sokkal tovább puha marad a banántól. Már ha van esélye szegénynek, mert nálunk például már mutatóba is alig maradt.

És így készül, ha menteni akarjuk a menthetőt:

Banános-csokis muffin (12 db)
Hozzávalók: 
2 érett banán
5 dkg fehércsoki apróra vágva
1 tojás
15 dkg cukor
1 dl olaj
1 dl tej
15 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 teáskanál fahéj


A banánokat egy kancsóban összeturmixolom a folyékony hozzávalókkal: tojás, olaj, tej és porcukor. Egy másik tálban összekeverem a száraz hozzávalókat: liszt, sütőpor, kakaópor és a fahéj. A folyékony hozzávalókhoz hozzákeverem a száraz keveréket: majd a végén hozzáadom a feldarabolt fehércsokit is. Mivel nekem még így is elég folyékony volt, egyszerűen csak arányosan kiöntöztem a 12 muffinpapírba a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt megsütöttem. Mindenképpen tűpróbával érdemes a muffint ellenőrizni, mielőtt kivesszük.

Banános csokis muffin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése